A Bioenergetic Kiadó spirituális kiadványai között a tavalyi kiadásban szerepel Anaiya Sophia Szent szexuális nász című kötete, amely kellő ünnepélyességgel és történeti kitekintéssel avatja a szexualitást a szentségek sorába.
Voltál már szerelmes (és sebezhető)? De úgy istenigazán? Akkor szinte tudsz mindent. Az átható gyönyörű érzés azonban nemcsak sajátod, valamennyi hozzád hasonló élt, élő és valaha is élni fogó érti és érzi, amit a könyv tárgyal. A szerző az elmúlt húsz évben szenvedélyesen rakta össze a szent nász, más néven a hieros gamos, vagy a nászszoba szentségének tudatos elemeit. A kifejezések két isteni lény, egy ember és az Isten vagy két ember szent házasságát jelentik; ez azon erőknek végső alkímiája, amelyek harmóniát teremtenek a szembenálló ellentétek között, feloldva minden dualitást.
Különösebb spiritualitás nélkül is igaz a szerző állítása: ikerlelkek vagyunk, akik a mindenkori élet során egymást keresik, és az az igazi (és ő az igazi), ha életeken keresztül rátalál az egyén. Egészen biztos vagyok abban, amikor két ilyen személy találkozik, testük, lelkük élni kezd az élménytől: igen, te vagy az. Nincs félrenézés, nincs kilengés, nincs tovább keresés, mind a két fél úgy érzi, révbe ért, ahonnan senki sem vágyik kifelé. Mintha ezer éve ismernék egymást a felek. Nem lát semmi mást, senki mást, csak őt. Ismeretlenül ismerősként köszönti, gyönyörködik benne; neki, érte, általa él igazán. Ki ne vágyna, ki ne akarna ilyen kapcsolatot? Erről szólnak a színdarabok, a filmek, a könyvek, ezzel adják el a leghatékonyabban a termékeket: a szex és a hozzákapcsolódó érzés minden korban, mindent vitt, mindent visz és mindent vinni fog. Mindegy, hogy tagadják, tiltják vagy tűrik, olyan ez, mint a búvó patak: a mélyben ott húzódik és csak alkalomra vár, hogy kibukkanhasson. A végtelen misztérium ott szunnyad mindenkiben.
Az összes ősi szövegből és mai alkotásokból két közös jellemző szűrhető le: az ikerszerelmesek hogyan válnak nagy királyokká és királynőkké, vagy áttörést hozó alkotások létrehozóivá, valamint a szent frigy létrejöttével megmentik a világot. Csak nézz utána az ismert történeteknek!
A szemünk előtt lezajló példákon túl említést esik Salamon és Sába királynőjéről, Ízisz és Osiriszről, Él és Aseráról, Szófia és Logoszról, Jézus Krisztus és Mária Magdolnáról. Az újabb történeteket sem hagyja ki a szerző, például a Mátrixból Neo és Trinity, A gyűrűk urából Aragorn és Arwen, a 300-ból Leónidasz és Gorgó sorsaival érinteti meg az olvasót. A tisztánlátás kedvéért megjegyzi: valójában csakis egyetlen történet létezik, amely újra és újra megismétli magát a földön. Ha kicsit jobban megvakargatja az olvasó, végül kénytelen igazat adni Anaiya Sophianak.
A magamfajta földhözragadt, keleti filozófiákat csak érintőlegesen tanulmányozott személynek itt-ott furcsák a szerző fogalmai, szóhasználata, de ha ezen képes vagyok túllépni, akkor meglepően gyakorlatias kézikönyvet tartok a kezemben. Olyat, amelynek egyes részei "benne vannak a levegőben", fújja ismert és ismeretlen, csak nem került még ennyire összeszedetten senki elé sem. Gyakorlatokat tartalmaz, alázatosságra int, hitre sarkall, kérdéseket tesz fel és válaszokat vár. Saját válaszokat, amelyeket nem érdemes megkerülni. Miért ne lehetne bevallani, hogy a kötet nagy erőssége pont a kérdések feltétele? Aki azt sem tudja, mit kérdezzen, annak válaszai sem lesznek. A szerző ebben nagy segítséget nyújt könyvével.