Hűségprogram Ingyenes házhozszállítási lehetőség

Bontsd le a korlátaidat! 2.

2021-02-11

Kell egy kis áramszünet, időnként mindenkinek… Talán énekelve olvastad. Pedig amikor ez a dal született még messze voltunk a mai túltol digitalizációtól... Az első részben a hatásokról írtam, most néhány praktikát javasolok, amivel csökkentheted a feszültséget.

Analóg  megoldások újra

Azon kívül, hogy időnként lecsatlakozol, legyenek olyan eszközeid, amelyek nem digitálisak. Kézműves, kreatív tevékenység, játék a gyerekkel, kimenni a természetbe. Bár most olyan időket élünk, amikor azt mondják, „Maradj otthon!” azért időnként ki kell dugni az orrunkat a lakásból. Ha van gyereked, kutyád, akkor nagy valószínűséggel ez meg is valósul, hiszen el kell vinni őket oviba, suliba, a kutyát sétálni… De sétálni vagy mozogni akkor is érdemes elmenni, ha nincs család körülötted. Ha mégis inkább otthon töltenéd el az idődet, akkor is lehet találni lazító elfoglaltságokat: reneszánszát éli a színezés, a kalligráfia és az otthoni kézműveskedés, de ha úgy érzed, te nem vagy kézügyes, akkor fedezd fel (újra) a kézzel írott jegyzetelés előnyeit.

Miért a kézírás?
Egyre többen felejtenek el ma kézzel írni a világban, pedig nagyon hasznos eszköz a tanulásban is. Egyre többen írnak újra a kézírás és a memória közti összefüggésről is. Amit kézzel írunk le, jobban megmarad. Használj kézzel írott jegyzetet is, mert amit lediktálsz a diktafonba vagy a telefonba vagy legépelsz, az kevésbé rögzül, mint amit kézzel írsz és ennek köze van a kézmozgáshoz, tapintáshoz. Egyre többen térnek vissza emiatt  a füzetekhez – ahogy én is. Mindig volt papír alapú jegyzetem. Ha azon aggódsz, hogy emiatt erdőket vágnak ki , használj újra felhasznált anyagból készült papírt, FSC (Forest Stewardship Council), vagyis  felelős erdőgazdálkodásból származó anyagból készült papírt. Most már füzeteket és sokféle háztartási papír árut lehet kapni FSC logoval és/vagy újrapapír árut is (recycled). A füzet előnye az is, hogy egyben vannak  a jegyzeteid.  A sok fecni szétszóródik és tényleg hulladék lesz, plusz nem is találod meg, ami fontos. Használ indexet, oldalszámot, tartalomjegyzéket, hogy tudj visszakeresni. Erről bővebben olvashatsz a tervezőnaplóról szóló sorozatban.

További tippek a hatékonyabb napokhoz:

1. Időnként szakítsd meg a tevékenységedet – áll fel. Sok helyen korábban is bevezették már az 50 perc munka, 10 perc szünet ritmust - ha ez a te munkádban nem megoldható, akkor bontsd  1,5-2 órás (90-120 perces) szakaszokra a napodat

2. Használj papír alapú jegyzetet, határidőnaplót is– lehetőleg egybefüggő füzet legyen  - a digitális mellett: például , használd a Bullet Journal vagy tervezőnapló módszert  - túl azon, hogy kikapcsol a digitális info áradatból, jobb a szemnek és kiváló kikapcsolódás, hobbi is lehet. (Erről a módszerről itt a blogon és sokfelé találsz  anyagot) – nem csak annak jó, ha van notesze, akinek nincs esze… Bár idővel és gyakorlással az agyunkat is rábírhatjuk arra, hogy több mindent tároljon (többek között erről is szól a könyv, hogyan érhetjük el, hogy nőjön az agyakapacitásunk).   Addig is, jobb, ha van egy hely, ahova jegyzetelhetsz kézzel, mert a kézmozgás is segít a rögzítésben. A feladatokat, elvégzendő teendőket, eseményeket írd le egy füzetbe, gyűjteménybe (születésnapok, kedvenc receptek stb.) és használd. Ha kiírod a fejedből a hétköznapi  dolgokat, nemnem köti le az energiádat, hogy azon agyalsz, hogy elvégeztél-e mindent, nem vonja el a figyelmedet, de ott lehet előtted, ki tudod pipálni, ki tudod egészíteni – illetve, akkor is ott van, ha napközben úton vagy, lemerül a telefonod – a megfelelő füzetről írok bővebben is a BuJo sorozat egyik részében hamarosan.

3. Tarts elmeürítést: időnként mindenkinek ki kell üríteni az agyát, elméjét. Írd ki magadból, ami foglalkozat. Legjobb, ha erre rendszeresítesz egy füzetet, és aztán leválogatod, ami ilyen módon kijött… Ha bent marad, tovább foglalkoztat, ha leírod és rendszerezed, megkönnyebbülsz és tudod folytatni a feladataidat. Elképesztő mennyiségű adatmennyiséget fogadunk be minden nap, viszont ha ezt mind bent tartjuk, akkor előbb vagy utóbb kiégünk. Az elmeürítést viszont mindenképpen kövesse rendszerezés is, különben csak lesz egy nagy katyvasz, amin nem tudsz eligazodni. Ha nem is azonnal, de záros határidőn belül tisztázd le a jegyzeteidet.

4. A jegyzetedben használj idővonalat : bár az alap Bullet Journalnak – tudtommal – nem volt része az idővonal, sokan használják a napjuk pontosabb beosztására. Én január óta használom és jelentősen jobban érzem magam. Átláthatóbb és világosabb, mire mennyi idő van – nem tervezem (annyira) túl a napokat (aktuális helyzetemben már ez is haladás). Sokkal jobban látod, mi fér bele a napba, mire mennyi idő kell. Így egy idő után azt veszed észre, hogy kevésbé vagy leterhelt, tudatosan kevesebb tevékenységet tervezel be egy napba, és bele is fér minden. Kevesebb feladatot görgetsz magad előtt napról napra tovább. Mindegy, hogy nevezed a határidőnaplódat, és milyen formában vezeted, csak kezdd el használni. A legtöbb előre nyomtatott határidőnaplóban is van óra szerinti beosztás – legtöbbször lineáris, de már van spirális (Spiraldex) és kör alakú tervező (Chronodex)  is – ami egy órát jelképez. Előnye, hogy be tudod jelölni rajta a főbb állomásokat., azt is, amikor úton vagy – vagy párhuzamosan a gyerekek, párod napját is követni tudod és nem ígéred oda 3x a már foglalt idősávokat.

5. Alkalmazz rutinokat: tervezz meg egy ideális napot – (ezzel én még tartozom magamnak) és vezess be rutinokat, amikkel csökkenteni tudod az elmédre, gondolataidra nehezedő nyomást: ami rutinná válik, azt már teszed magadtól, nem köt le extra energiát, hogy tudd, hol kell legyél, mit kell tegyél, ha nem vagy a rutinok embere, nem kell az egész napot rutinokkal lekötni, a meglepetéseknek, spontaneitásnak is adhatsz helyet és hidd el, az élet is fog ezekkel szolgálni…. – amíg rutinná válik valami (60-90 nap átlagosan) addig használj követőket.

6. Kapcsold ki időnként a közösségi oldalakat és az e-mailt, ha dolgozol – vagy legalább a jelzéseket (pityegő hangokat, felugró ablakokat ), hogy ne vonják el minduntalan a figyelmedet – én már néha órákra kikapcsolom, de legalább addig, amíg valamire koncentrálok. Nem nézem 5 percenként az üzeneteket. A nap 24 órája kevés lenne, ha mindig azt nézném, ki mit írt, követném az összes hírfolyamot. Legyen dedikált ideje annak, hogy mikor nézed meg a nap folyamán. Nem kell mindenre azonnal válaszolni, reagálni, ha valaki mégis gyors választ vár, úgyis szól.

7. Rangsorolj: oszd be a teendőidet, hogy mit kell feltétlenül elintézned, sorold be a határidő szerint, vedd figyelembe, mi történik, ha nem végzed el az adott tevékenységet. Vedd előre azt, amit mindenképp meg kell csinálnod és hagyd a végére, ami nélkül lehet boldogulni. Persze, ha számodra fontos, ne halogasd a végtelenségig (ha mégis régóta tologatsz valamit, vizsgáld meg, hogy tényleg el fogod-e végezni valaha – ha megoldódott, vagy már nem akarod, húzd ki a listáról vagy tedd át egy másik listára (Egyszer majd.. vagy írd be a Jövőtervezőbe, havi/heti teendőid közé – ha azt látod, hogy azért záros határidőn belül el akarod végezni.

8. Napi 3 (fontos) dolog: ez sokak számára egyébként amolyan úri huncutságnak tűnik, de van benne logika és egyre jobban kezdek belejönni abba, hogy napi 3 fontosabb dolognál többe ne menjek bele. Ha teheted, tömbösítsd a teendőidet. Egyszerre egyfélével foglalkozz: ha közösségi oldalra vagy blogra írsz tartalmat, vagy fotózol, gyárts le egyben több dogot és időzítsd későbbre a megjelenést. (több felület is lehetővé teszi az időzített megjelenést) Inkább érj a végére napi 1-2  „combosabb” feladatnak, minthogy elaprózd az idődet és semmivel se végezz a végén . persze, időnként mindenkinek akad egy pár hektikusabb nap az életében…

9. Bontsd le a tévhiteket, szabadulj meg a tabuktól: ne tartsd magad hazugságban, illúzióban. Van egy halom olyan hiedelem, amiket életünk során hallunk és elfogadunk igaznak, holott vagy sosem volt igaz, vagy mára meghaladott, de gátolnak abban, hogy megtegyünk dolgokat (később a hulladékmentesség kapcsán még írok majd erről) vagy éppen feleslegesen kattogunk olyanokon, ami már rég meghaladott (babonák, régi hiedelmek, több generáción átívelő rossz berögződések). A világ változik, haladj vele. Változnak szabályok, szabályzatok is, ha nagyon nem akarnak, tegyél azért, hogy változzanak, járd ki az utat. Tény, hogy az úttörő szerep sokszor nem kényelmes és egyszerű, de sok minden nem lenne, ha soha senki nem mert volna változtatni. Ilyen tévhit például az, hogy egy ember agya 20-21 éves koráig fejlődik, aztán csak visszafelé. Az emberi agy hihetelenül alkalmazkodóképes és rugalmas szerv, bármikor képes vagy újat tanulni, kortól függetlenül és minél többet használod, annál inkább.

10. Tanulj, de ne félj hibázni: a gyerekek is botladozva tanulnak meg  járni, hibázni emberi dolog, tanulj a hibából, ha tudod, korrigáld és lépj tovább..

Forrás: https://oko-piac-ter.net/bontsd-le-a-korlatadat-2/

A könyvet itt tudod megvásárolni:

További cikkek

A meditáció pozitív hatásai

A meditáció az egyik legősibb szellemi gyakorlat, mely a buddhista kultúrából terjedt el. Különféleképpen gyakorolhatjuk, azonban a cél közös: segítségével jobbá tehetjük életünket, javíthatjuk fizikai és mentális egészségünket.

 

A meditáció egy gyakorlat, de egyszerre egy kapu is egy világba, mely sok ember előtt örökre zárva marad. Ha igazán kitartóak és elhivatottak vagyunk, akkor élvezhetjük a meditáció jótékony hatásait, észrevehetjük fizikai és mentális egészségi állapotunk javulását.

Tovább
A csakrák szerepe és működése

Az energia a világegyetem minden egyes pontján megtalálható, átsző minden élettelent és élőt. Az emberi testben 7 olyan fő pontot és több mellékpontot találhatunk, ahol energia nyilvánul meg. Ezeket nevezzük csakráknak, melyek energiarendszert alkotva energiaörvényeket formálnak testünkben.Ahhoz, hogy elménk és testünk egészséges legyen, elengedhetetlen a csakrák kiegyensúlyozott működése. Ha nem megfelelő az energiaáramlás, az hatással lehet egészségünkre, valamint a csakrákhoz kapcsolódó életterületekre is.

Tovább
Az agy által teremtett anyagi valóság létezik!

Dawson Church nevével is ezirányú érdeklődésem során találkoztam először, hiszen neki köszönhetjük a Génjeink csodája - Az epigenetikai gyógyítás és szándékaink új biológiája című könyvet. Az idén megjelent „Az elmétől az anyagig – Az agy által teremtett anyagi valóság lebilincselő tudománya” még inkább közelebb hozta hozzám a tudást, hogy mit tehetek én, egyéni szinten, hogy ne csak a saját magam világát vonjam be Fénnyel, hanem az egész világot, és a bolygónk is gyógyulni tudjon a pozitív gondolkodás által.  

Tovább
Ön elavult böngészőt használ! A jobb felhasználói élmény érdekében kérjük, frissítse böngészőjét.   Értettem