Akinek nincs olyan szerencséje, hogy Home Office-ban nyomja végig a munkaidejét, az számos élethelyzettel és többféle emberrel találkozik a munkahelyén. Része lehet kellemetlen érzésekben, amelyek a bizonytalanságtól és enyhe féltékenységtől kezdve a pánik- és dührohamig is terjedhetnek. Ezeket az élethelyzeteket nyilván egyszerűbb érzelmek mentén lereagálni (rohadjon meg hetedíziglen a kollega vagy főnök, aki ezt kiváltja belőlünk), de ebből az állapotból nem származik semmiféle konstruktív, előre mutató, hatékony megoldás. Mit lehet tenni? Ezekre nyújt magyarázatot okos kitételek mentén a Nincs harag című kötet.
Nyilvánvalóan vannak benne olyan egyszerű tanácsok, hogy "engedd el, amire nincs ráhatásod", vagy "az érzéseid nem tények", esetleg "mindenkit az egyénisége szerint menedzselj", de maga a mű sokkal összetettebb és hatékonyabb vonalak mentén igyekszik magyarázatot adni különféle élethelyzetekre, és megoldásokat kínálni rájuk. A szerzők nem vitatják, hogy érzelmeink gyakran befolyásolják munkahelyi viselkedésünket, ugyanakkor szellemes megoldásokat javasolnak azok hasznosítására a professzionalizmus megőrzése érdekében. A féltékenységet, a szorongást át lehet konvertálni eredményes együttműködésre, el lehet kerülni a digitális csapdákat, meg lehet tanulni a munkatársak közötti kommunikáció előremutató módszereit és ezek által megmutatni, kidomborítani egyéniségünk cég számára hasznos munkaértékeit.
Írok egy személyes példát a fentiekre: engem egyéb pozitív tulajdonságaim mellett azért becsültek nagyra a munkahelyemen, mert a legnegatívabb mutatónkat is úgy tudtam előadni, hogy a vezetőség gondterhelten bólogatott: igen, igen, ugye, ilyen körülmények között ez is szép tőlük, hogy egyáltalán ennyire jutottak. Társvezetők dobták át hozzám eredményeiket, hogy Joli, az isten szerelmére, ideologizáld meg, hogy ne vekzáljanak nagyon és agyon a borzasztó statisztikánk miatt...! Pedig nem tettem mást, mint szorongásomat átkonvertáltam mentséggyártásba (szakmai nyelven: megvizsgáltam, milyen körülmények, köztudomású tények és / vagy humánerőforrás-hiány vezetett a gyalázatos eredményre), majd mivel semmi ráhatásom sem volt a végkifejletre - letolnak, meghurcolnak, stb. -, elengedtem a problémán való agyalást.
Egészség, motiváció, döntéshozatal, csapatmunka, kommunikáció, érzelmi kultúra és vezetés címszavak mentén terelgetnek a szerzők az átlagos vastagságú könyvükben, aprólékosan kitérve minden fontos részletre, és az azokat megoldó gyakorlati javaslatokra. A kötet tartalma működik! Azt vedd el belőle, ami számodra hasznosnak bizonyul. Könnyű eligazodni a könyv fejezetei között, ráadásul humoros és illusztrációkban, rendszerezett tudásban gazdag mű.
Szerintem olvassátok!
Mollie West Duffy a Nincs harag című bestsellerének társszerzője. Korábban az IDEO globális innovációs cégnél volt a szervezeti tervezés vezetője, valamint a Harvard Business School dékánjának tudományos munkatársa. Mindenféle méretű vállalattal dolgozott szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés és munkahelyi kultúra témakörében. Írásai a Harvard Business Review, a Fast Company és az Entrepreneur hasábjain jelentek meg, és design kurzusokat tartott a Stanfordon és a USC-n.
Forrás: https://www.kulturpara.hu/2023/10/erzelmi-intelligencia-es-kommunikacio.html