Nincs engedélyezve a javascript.

Érzelmi intelligencia és kommunikáció a munkahelyen

A Kultúrpara könyvajánlója: Nincs harag

Akinek nincs olyan szerencséje, hogy Home Office-ban nyomja végig a munkaidejét, az számos élethelyzettel és többféle emberrel találkozik a munkahelyén. Része lehet kellemetlen érzésekben, amelyek a bizonytalanságtól és enyhe féltékenységtől kezdve a pánik- és dührohamig is terjedhetnek. Ezeket az élethelyzeteket nyilván egyszerűbb érzelmek mentén lereagálni (rohadjon meg hetedíziglen a kollega vagy főnök, aki ezt kiváltja belőlünk), de ebből az állapotból nem származik semmiféle konstruktív, előre mutató, hatékony megoldás. Mit lehet tenni? Ezekre nyújt magyarázatot okos kitételek mentén a Nincs harag című kötet. 

liz3.png

Nyilvánvalóan vannak benne olyan egyszerű tanácsok, hogy "engedd el, amire nincs ráhatásod", vagy "az érzéseid nem tények", esetleg "mindenkit az egyénisége szerint menedzselj", de maga a mű sokkal összetettebb és hatékonyabb vonalak mentén igyekszik magyarázatot adni különféle élethelyzetekre, és megoldásokat kínálni rájuk. A szerzők nem vitatják, hogy érzelmeink gyakran befolyásolják munkahelyi viselkedésünket, ugyanakkor szellemes megoldásokat javasolnak azok hasznosítására a professzionalizmus megőrzése érdekében. A féltékenységet, a szorongást át lehet konvertálni eredményes együttműködésre, el lehet kerülni a digitális csapdákat, meg lehet tanulni a munkatársak közötti kommunikáció előremutató módszereit és ezek által megmutatni, kidomborítani egyéniségünk cég számára hasznos munkaértékeit.

Írok egy személyes példát a fentiekre: engem egyéb pozitív tulajdonságaim mellett azért becsültek nagyra a munkahelyemen, mert a legnegatívabb mutatónkat is úgy tudtam előadni, hogy a vezetőség gondterhelten bólogatott: igen, igen, ugye, ilyen körülmények között ez is szép tőlük, hogy egyáltalán ennyire jutottak. Társvezetők dobták át hozzám eredményeiket, hogy Joli, az isten szerelmére, ideologizáld meg, hogy ne vekzáljanak nagyon és agyon a borzasztó statisztikánk miatt...! Pedig nem tettem mást, mint szorongásomat átkonvertáltam mentséggyártásba (szakmai nyelven: megvizsgáltam, milyen körülmények, köztudomású tények és / vagy humánerőforrás-hiány vezetett a gyalázatos eredményre), majd mivel semmi ráhatásom sem volt a végkifejletre - letolnak, meghurcolnak, stb. -, elengedtem a problémán való agyalást.

Egészség, motiváció, döntéshozatal, csapatmunka, kommunikáció, érzelmi kultúra és vezetés címszavak mentén terelgetnek a szerzők az átlagos vastagságú könyvükben, aprólékosan kitérve minden fontos részletre, és az azokat megoldó gyakorlati javaslatokra. A kötet tartalma működik! Azt vedd el belőle, ami számodra hasznosnak bizonyul. Könnyű eligazodni a könyv fejezetei között, ráadásul humoros és illusztrációkban, rendszerezett tudásban gazdag mű.

Szerintem olvassátok!

Fülszöveg

Fülszöveg

 
 
A fiatal szerzőpáros könyve azoknak szól, akikkel előfordult már, hogy magányosnak, frusztráltnak, unottnak, túlterheltnek vagy bizonytalannak érezték magukat a munkahelyen. Javaslatokkal szolgál, mit tegyél, ha ki akarsz törni régi érzelmi mintáid börtönéből, vagy sikeres csapatot és egészséges
cégkultúrát szeretnél építeni.

- Hogyan mutassuk ki érzelmeinket úgy, hogy továbbra is professzionálisnak tűnjünk?
- Mi tegyünk, ha a lelkünk mélyén túlterheltnek érezzük magunkat, vagy szorongunk - próbáljuk palástolni, vagy engedjünk szabad utat az érzéseinknek?
- Hogyan élvezzük a nyaralást anélkül, hogy a fiókunkban landoló megválaszolatlan e-mailek rabjai lennénk?
- Főnökként mit tegyünk, ha az új, lelkes alkalmazottunk bejelöl a Facebookon?

 

Ahhoz, hogy igazi eredményt és sikert érjünk el a munkában, meg kell tanulnunk "észszerűen érzelmesnek" lenni, és a lehető legcélszerűbb módon kimutatni az érzelmeinket. Ehhez nélkülözhetetlen egyfajta "érzelmi kommunikációs képesség" kialakítása, hogy hatékonyan észleljük érzelmeinket, és tudjuk, hogyan és mikor fordíthatjuk ezeket eredményes cselekvéssé.

 

"Amikor belépünk egy céghez, részletes útmutatást kapunk arra vonatkozóan, hogyan ütemezzük a meetingeket és miként töltsük ki a költségkimutatást. Viszont senki sem mondja el, mit tegyünk, ha feldühít bennünket egy kolléga, vagy hogyan nyerjük vissza a lelki békénket, ha elszúrtunk egy meetinget a főnökkel."
Ebben ad gyakorlatias tanácsot ez a kedves, humoros illusztrációkban gazdag könyv.

Liz Fosslien a Nincs harag című bestseller társszerzője és illusztrátora. Tartalmi és kommunikációs csapat vezetője a Humunál, ahol segít a vezetőknek és csapataiknak apró lépéseket tenni a mélyreható fejlődés felé. Mielőtt a Humuhoz csatlakozott, Liz a Google, a Facebook és a Nike vezetői számára tervezett és vezetett workshopokat arról, hogyan lehet inkluzív kultúrát teremteni. Írásai és adatvizualizációs projektjei megjelentek a CNN, a The Economist, a Financial Times és az NPR hasábjain.

 

Mollie West Duffy a Nincs harag című bestsellerének társszerzője. Korábban az IDEO globális innovációs cégnél volt a szervezeti tervezés vezetője, valamint a Harvard Business School dékánjának tudományos munkatársa. Mindenféle méretű vállalattal dolgozott szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés és munkahelyi kultúra témakörében. Írásai a Harvard Business Review, a Fast Company és az Entrepreneur hasábjain jelentek meg, és design kurzusokat tartott a Stanfordon és a USC-n.

 

Forrás: https://www.kulturpara.hu/2023/10/erzelmi-intelligencia-es-kommunikacio.html